Geluk

Tv met stilstaand beeld
Een Apple
die ook dvd’s afspeelt
De auto
die is helemaal van mij
Een keuken met een kookeiland erbij
Dus wat hebben we nou helemaal te klagen?

Een huis met oprijlaan
Getrouwd
en allebei een baan
Twee dochters
twee vissen en een hond
En we zijn allemaal lichamelijk gezond
Om meer mag ik toch eigenlijk niet vragen?

Een tuin met bloesemboom
En gras
het lijkt zo wel een droom
Een schommel
een tuinset, parasol
En toch staat het nog helemaal niet vol
Dus het kan niet dat mijn gedachten mij zo plagen

Een dorp, met voorjaarsmarkt
De perkjes
zijn mooi aangeharkt
Een snackbar
een Indisch restaurant
En daar ben ik natuurlijk vaste klant
Dus waarom voel ik me dan zo verslagen?

Ik leef met tegenzin
De weegschaal
voortdurend in de min
Een leven
waarin vanalles moet
Het is niet prettig wat dat met je doet
Dus dat is het wat er aan me zit te knagen

En wat mijn man ook voor me koopt
’t Geeft niet het geluk waarop ik had gehoopt

Tags: , , ,

3 Reacties to “Geluk”

  1. Alice Verheij Says:

    Ge-wel-dig mooi.
    Zowel inhoud als vorm.

  2. lianneonline Says:

    Mooi geschreven.
    Ik denk dat heeeeeel veel mensen zich hierin herkennen…

    Jammer dat er geen oplossing in staat šŸ˜‰

  3. Arend Says:

    Erg mooi.. misschien moet je je eens gaan verdiepen in Jezus.. en de Bijbel..

    Je zal sowieso het boek Prediker in de bijbel wel mooi vinden gezien je eigen teksten šŸ™‚

Geef een reactie

