Raar

Mijn zus vind mij een beetje raar. Als ik een streng garen tot een bolletje rol, ziet het eindresultaat er zo uit. Dat vind zij dus raar. Gelukkig neemt ze me wel voor lief zoals ik ben, want van dat garen ben ik namelijk een sjaal voor haar aan het haken. Ze zal dus wel een beetje moeten. Anders kom die sjaal er natuurlijk nooit.

IMG_0921.JPG

Ik vind het heerlijk om te haken. En ook om te breien.Het is namelijk iets dat ik ook met een behoorlijk moe lijf kan blijven doen. Het vergt niet al te veel fysieke inspanning en je ziet vrij snel resultaat. Het is bijna wonderlijk hoe het haakwerk ontstaat. Je begint met drie losse draden en na een tijdje ziet het er dan zo uit.

IMG_0904.JPG

Het gaat nog wel even duren voordat dit projectje af is. ik heb eergisteravond de tijd bijgehouden en kwam er op uit dat ik 2,2cm in 58 minuten haak. Van het brede gedeelte van de sjaal in ieder geval. Het begin en eind van de sjaal bestaan uit een smallere strook, ongeveer de kwart van de breedte van het brede stuk en ongeveer 35cm lang. Er van uitgaande dat het brede stuk ongeveer 180cm lang zal worden, en dat ik gemiddeld ongeveer twee uur per dag haak, kun je dus uitrekenen…. dat ik nog wel even bezig ben.

IMG_0924.JPG

En dan ben ik ook nog zo iemand die van afwisseling houdt, dus tussendoor wil ik ook nog andere dingen haken of breien. Gelukkig is er voldoende te doen, want ik heb me opgegeven voor een project in Eindhoven waarbij we mutsen en sjaals gaan breien voor kinderen van gezinnen die het niet al te breed hebben. Daar gebruik ik overigens niet de techniek voor die ik bij de sjaal voor mijn zus gebruik, want dan zijn die sjaals klaar in de zomer van 2015. Dit wordt de eerste sjaal die ik doneer.

IMG_0925.JPG

Mochten jullie trouwens nog garen hebben waar je toch niks meer mee doet, dan zijn we daar bij ons project natuurlijk heel erg blij mee. En als je heel erg ver weg woont, is er bij jou in de buurt misschien ook wel een dergelijk project.

 

 

 

 

Tags: ,

Eén reactie to “Raar”

  1. Nancy Says:

    Ik ben dus die zus van die rare zus. Ik ben niet zo van het haken en breien, dus heb ik mijn zus gevraagd of ze deze shawl voor mij wilde maken. Aangezien het hierboven afgebeelde bolletje wol met de nodige perfectie is opgerold, en nee het is niet machinaal gebeurd maar ouderwets met handen en -in dit geval knieën, vertrouw ik het mijn rare zus wel toe dat het uiteindelijke resultaat ‘supermooi’ gehaakt zal zijn. Ik wacht met smart, al duurt het misschien tot de zomer van 2015, dit ambachtswerk is tijdloos…..

Geef een reactie

