Balans

Het gaat goed. Het gaat steeds beter. Ik heb een goede maand achter de rug. Zo heb ik deze maand meer dan tien voorstellingen gezien, ik heb koffiebezoek gehad, ik heb iedere week een dagdeel gewerkt, ik ben naar Amsterdam én naar Utrecht geweest, ik ben bij een vriendin op bezoek geweest, ik heb een nacht in een hotel doorgebracht, ik heb het sociale handwerkclubje bezocht, ik ben bij een vriend op bezoek geweest, ik heb gefietst en ik ben tijdens de dutch design week op een vrij druk terrein koffie gaan drinken.

Het zijn allemaal dingen waar ik blij van wordt. Dingen die ik wel al langer deed (behalve het fietsen) maar niet zo veel in een maand. Ik ben wat dat betref dus heel erg tevreden. En ik hoop dat ik het vol kan houden. Tenminste…. het mag een klein beetje minder. Het moet denk ik ook een klein beetje minder. Ik moet weer even op de rem trappen, dat laat mijn lijf mij ook wel weten. Vandaag werd ik wakker met flinke hoofdpijn. Dat gaat wel weer over maar het is deels ook te voorkomen..

Het is nodig om de balans weer even op te zoeken. Al die leuke dingen geven me mentale energie. Maar fysiek blijft het toch nog wel lastig. Met als gevolg dat ik op de dagen dat ik geen leuke dingen gepland heb, volledig uitgeput op de bank lig. Voor een keer niet erg, en ik heb ook zeker door dat dat minder gebeurt dan voorheen, maar het betekent ook dat het minder vaak lukt om een nieuwsgedichtje (esceedeelie) te schrijven, dat de afwas blijft staan en dat ik de was pas doe op het moment dat ik merk dat ik alleen nog die minder fijne broek heb liggen.

En dus ga ik weer wat meer aandacht besteden aan mijn weekplanning. Niet alleen kijken naar wat ik wil eten die week en welke boodschappen ik daarvoor in huis moet halen, maar ook kritisch kijken naar de activiteiten die ik wil ondernemen en wat er in huis moet gebeuren. Weer even de prioriteiten bijstellen. En niet vergeten dat als ik een druk weekend heb gehad, ik de maandag echt nodig heb om bij te komen en dan dus geen boodschappen kan doen. De rem erop dus.

Niet dat ik de komende maand dus geen leuke dingen ga doen -er staat al weer een uitstapje naar Den Bosch gepland- maar iets minder mag best wel. Vier dagdelen werken, twee keer naar de handwerkclub, 1 uitstapje naar Den Bosch en maximaal 10 keer naar t theater. Wie weet heb ik dan nog een keer energie over om ergens koffie te gaan drinken.

Tags: , ,

Geef een reactie

