Op de bank

Het was wel een beetje afzien hoor. Thuis op de bank. Nou, niet continu op de bank natuurlijk, ik deed twee keer de boodschappen, ik heb een keer staan koken en ik kwam van de bank af om eten en drinken uit de keuken te halen en om naar de wc te gaan.
En ik sliep gewoon in bed.

Maar veel meer was t echt niet. Ik lag en ik handwerkte en deed onnozele spelletjes op m’n telefoon. De trui voor m’n moeder is af en de pinguïn voor een vriendin ook. En ik haalde de 4096-tegel in 2048. Hoera!

IMG_1276

Het helpt trouwens wel zo’n time-out. Ik hoefde van mezelf even nergens over na te denken, al deed ik dat natuurlijk wel, ik hoefde niets te onthouden, ik hoefde nergens naar toe. Dat geeft rust. In mijn hoofd. En na een paar dagen ook in mijn lijf.

En dus wist ik na een dag of vijf weer waar ik stond. En vooral ook weer welke kant ik op wil. Want dat wordt in zo’n weekje ook wel weer duidelijk. “Dit is niet wat ik wil, maar wat wil ik dan wel?”
Ik ben er wel weer even uit. Ik heb m’n grenzen opnieuw herkend, erkend en gemarkeerd. En nu hoop ik dat ik ze een volgende keer eerder op zal merken.

En langzaamaan merkte ik dat mijn lijf zich weer herstelde. Dat ik voelde dat ik weer naar buiten wilde, dat ik de wereld weer vol goede moed tegemoet kon treden.

En dus heb ik mezelf woensdagavond beloond met een mooie theatervoorstelling. Ik twijfelde lang of ik zou gaan maar ik heb t gedaan. En hoewel na afloop mijn benen trilde van vermoeidheid, had ik in de bus op weg naar huis zo’n grote glimlach op mijn gezicht dat er met geen mogelijkheid sprake kon zijn van spijt.

Het gaat nu weer een stuk beter. Mijn gedachten zijn helderder en ik laat minder dingen uit m’n handen vallen. Ik krijg mijn todo-lijstje weer geordend en de afwas is geen opgave meer.
Ik moet natuurlijk nog geen rare dingen gaan doen en voldoende ruimte in m’n agenda open laten maar ik kan weer vooruit en daar ben ik blij mee.

Geef een reactie

