Beren

Het is zo lastig met het leven
Want ik zie beren op de weg
En die liggen daar te zonnen
Mijn lente is nog niet begonnen
Maar hun winterslaap voorbij

Het maakt niet uit wat ik ze zeg
Ze geven zich tóch niet gewonnen
Nee, ze gaan zomaar niet opzij
Hierdoor voel ik me dus onvrij
Ik wil de wereld gaan beleven

Ik zoek dus inspiratiebronnen
Iets wat het makk’lijk maakt voor mij
Mijn wil mag het niet gaan begeven
Die beesten moeten écht verdreven
Voordat ík het loodje leg

Ik wil naar voorspoed en hoogtij
En doorgaan waar ik was gebleven
Een einde aan de lijdensweg
Pas als ze gaan als ík het zeg
Dan heb ik alles overwonnen

 

Geef een reactie

